Jak se slétáme mezi slety!

Jak se slétáme mezi slety.
Že v našem městě aktivně pracuje TJ Sokol, to mnozí vědí, ale co  to konkrétně znamená  už tolik  ne. Ráda bych milým spoluobčanům přiblížila, jak je to v praxi z vlastní zkušenosti. Mohu s klidným a čistým svědomím říci, že se mezi sokoly cítím jako mezi milými  skoro- příbuznými. A teď se to týká konkrétně naší partičky z Věrné gardy, což jsou ti nejstarší cvičenci. Nejstarší věkem , ale předčí mladší svým nadšením pro život, humorem a nadhledem, který mě přitahuje a okouzluje  už asi 15 let, co s nimi táhnu za jeden provaz. Mám ráda od mala kolektivní cvičení, do sokola jsem chodila už na základce, pak jako rodič s dětmi a po revoluci jsem trochu pomáhala i se znovuzprovozněním této sportovní organizace, kam každý může přijít DOBROVOLNĚ a proto, že CHCE a najde tam partu nadšenců, kteří vše okolo dělají ZADARMO . Dokonce bych řekla, že v dnešní době jsou sokoli  vyjímeční právě tímhle. Já jsem za tu dobu, co se slétáme na sokolských sletech, ale  i v době mezi tím, poznala spoustu pohodových lidí z blízka i z různých konců republiky .
 O aktivitě naší týnišťské  Věrné gardy stojí zato napsat více. Ti, co už nemohou cvičit, se často a rádi scházejí v klubovně na různých akcích . My cvičící stále něco nacvičujeme, přecvičujeme a  slétáme se na zkouškách a vystoupeních po rebublice. Například v červnu jsme cvičili na sokolských slavnostech v Brně a na velké sportovní přehlídce ve městě evropské kultury - v Plzni. Rádi se vidíme i mezitím třeba u piva . Škoda, že veřejnost se k sokolům trochu otáčí zády. Když se totiž po všem tom úsilí a v hojném počtu slétneme ze všech koutů ČR  předvést, co jsme se naučili, ostatní občanstvo raději sedí doma u televize, než aby vzalo  své lenivé potomky a přišlo se s nimi podívat a inspirovat se , jak se dá smysluplně trávit volný čas. A to si my říkáme :Nevadí, my to děláme rádi a tleskáme a fandíme si navzájem. A já teď proto děkuji svým bývalým i současným spolucvičím za ty roky, co mně zpříjemňují život a dodávají mně  svým životním stylem chuť do života.
A jestli dovolíte, jedno pedagogické doporučení pro milé rodiče předškolních a školních dětí: zvedněte své děti od počítačů a pošlete je protáhnout se do Sokola !
 Mgr. Eva Makaloušová